De campagne #GEENZIN rich zich speciaal op seksueel geweld tegen jongens (13-18 jaar). In Nederland zijn naar schatting 22.000 jongens slachtoffer van seksueel geweld.
De campagne is een initiatief van Qpido; het expertisecentrum in Amsterdam, gericht op het seksueel gezond en veilig opgroeien van jongeren. Reclamebureau Hammerfest is verantwoordelijk voor de creatie en uitvoering.
Praat erover
De boodschap van de campagne is: praat erover. De boodschap wordt uitgedragen met een korte commercial, waarbij seksueel geweld in de sport is gekozen als haakje. #GEENZIN wordt volledig online ingezet en richt zich op Amsterdam, getuige ook de camapgnewebsite www.geenzin.amsterdam.
Jongens kunnen zich via de campagnewebsite melden bij Qpido. Jongens uit Amsterdam kunnen begeleiding vragen van Qpido, jongens uit andere delen van het land wordt aangeraden om met een vertrouwenspersoon in gesprek te gaan en eventueel een hulptraject in gang te zetten.
Credits:
Reclamebureau: Hammerfest
Creative Director: Guy Lokhoff
Account Director: Baba Touré
Strategy & Copy: Lisanne van Schie
Executive Producer: Deniz Alkac
Director: Joren Molter
Director of Photography: Roy van Egmond
Art Director: Esra Ghilane
Editor: Maarten Ernest
Grading & concept: Leon Visser
Sound Design: Fabian Ort
Music: Hans Nieuwenhuijsen
Producer: Melle Bloemer
Productie maatschappij: Bruut Amsterdam
Digital design en development: LamaLama
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!