Guinness-bier kiest twee netwerken

In tegenstelling tot eerdere uitspraken heeft biermerk Guinness besloten om niet met één, maar met twee internationale bureaunetwerken in zee te gaan. De gelukkigen zijn de in Londen gevestigde AMV/BBDO en Saatchi & Saatchi.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De beslissing om met twee netwerken te gaan werken betekent dat Guinness afscheid moet nemen van bureaus in diverse landen. Buiten de boot vallen bureaus in Ierland, Singapore/Maleisië, Duitsland en de VS/Canada. AMV/BBDO en Saatchi werkten al voor Guinness. AMV/BBDO, wiens recente tv-campagne voor het biermerk zo ongeveer alle binnen- en buitenlandse prijzen won, krijgt heel Europa erbij, evenals de VS. In totaal wordt het verantwoordelijk voor 60 procent van de omzet van Guinness Draught-bier. Saatchi & Saatchi, dat werkt voor Guinness in Afrika en het Caraibisch gebied, krijgt er een groot aantal landen bij wat betreft het Extra Stout-merk.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie