Daaruit blijkt dat de groothandels de toekomst positief zien. 60 procent van hen ervaart de markt als positief en 70 procent verwacht economische groei.
Dit is een verbetering ten opzichte van 2013, meldt het financiële-dienstverleningsbedrijf. In 2013 ervoer 35 procent van de groothandels de markt als positief.
Bij 16 procent van de ondervraagde groothandels is het marketingbudget de afgelopen jaren verlaagd, bij 44 procent neutraal gebleven en bij 40 procent is het budget toegenomen. 35 procent is van plan meer in marketing te investeren. Maar 73 procent van de groothandels geeft aan dit jaar geen nieuw marketing- en salespersoneel te werven.
De groothandelssector zet marketingmiddelen in zoals online marketing (53 procent), direct mailings (37 procent), e-mailmarketing (74 procent), evenementen (57 procent). Sociale media, marketing automation en contentmarketing staan als marketingmiddelen vooralsnog in de kinderschoenen, concludeert Graydon.
In welke mate zijn onderstaande kanalen voor u belangrijk om meer business te genereren?
Offline media:
Sociale media:
Contentmarketing:
Telemarketing/callcenter is voor 53 procent onbelangrijk, voor 2 procent zeer belangrijk.
E-mailmarketing is voor 74 procent (zeer) belangrijk.
Op de vraag ‘welke marketingoplossingen zijn voor uw bedrijf belangrijk om in te investeren?’ antwoordde:
- 29 procent CRM-systemen
- 20 procent webservices
- 16 procent klant-marktanalyse tools
- 10 procent databasemanagement
- 10 procent marketing intelligence- en reportingsystemen
- 10 procent prospectdata tools
- 6 procent marketing automation-systemen
Aan het sales- en marketingonderzoeken deden 130 groothandels mee.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!