Gedane Zaken: Fitzroy, Het ei van Ubachs en PHD

Welke bureaus en adverteerders deden de afgelopen week goede zaken?

Naturalis heeft gekozen voor Fitzroy als bureau voor de strategische merkcommunicatie. Naturalis wil kenbaar maken dat het meer is dan een museum. Het is ook een kennis- en onderzoeksinstituut met een sterke multidiciplinaire staf en een collectie natuurhistorische objecten. Met een vijfde plek op de wereldranglijst. De wens van Naturalis is om ook deze kanten van het instituut meer in de spotlight te zetten, waarmee Naturalis zich wil positioneren als nationaal erkende autoriteit op het gebied van biodiversiteit. 

Het ei van Ubachs werkt voor Boon’s Markt, een nieuwe supermarktformule die staat voor &;verantwoord vers&;. Boon’s Markt komt voort uit de MCD supermarkten waarvan er in totaal veertig zijn in Nederland. Het merendeel daarvan zal de komende tijd overgaan naar de nieuwe Boon’s Markt formule. Na een bureauoriëntatie heeft Het ei van Ubachs de propositie van Boon’s Markt aangescherpt en een thema ontwikkeld: ‘Boon’s Markt. Voorvechter Van Verantwoord Vers’.

PHD heeft het media-account van Atelier Goldner Schnitt gewonnen. Het online modeatelier wil het merk versterken en investeren in verdere groei voor de komende jaren. PHD is verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en inkoop, te beginnen met de nieuwe tv-campagne die deze maand moet verschijnen.

De Amsterdamse projectontwikkelaars van Lingotto (onder meer ontwikkelaar van de Adam Toren) hebben Monkey Inside gevraagd hun marketingcommunicatie te verbeteren. ‘Er is in de afgelopen vijf jaar veel gebeurd in de markt en in ons bedrijf. Monkey Inside kan ons bij uitstek helpen om onze Monkey te vinden en los te laten’, zegt Eric-Jan de Rooij, één van de vier partners van Lingotto.

Teradata heeft Lubbers De Jong gevraagd om de brand-awareness te vergroten. De specialist op het gebied van data analytics en integrated marketing applications, kiest voor het Amsterdamse PR-bureau om meer aandacht in de Benelux te generen.

Matters Most is aan het werk voor Simon Lévelt, de duurzame koffiebrander en theehandelaar met 40 vestigingen in Nederland. Het branding bureau uit Amsterdam wordt verantwoordelijk voor de herpositionering van het familiebedrijf en het merk- en stijlconcept. De herpositionering moet bijdragen aan een sterkere marktpositie. De uitrol is naar verwachting in de tweede helft van dit jaar.

W Amsterdam, onderdeel van Starwood Hotels & Resorts Worldwide, heeft Het PR Bureau in de hand genomen om de pr te verzorgen in Nederland. Het eerste W Hotel van Nederland opende in oktober 2015 zijn deuren in het voormalig Rijkskantoorgebouw voor Geld- en Telefoonbedrijf PTT (Exchange). Het PR Bureau gaat het 5-sterren hotel vanaf nu structureel ondersteunen, onder meer bij de lancering van de exclusieve faciliteiten van het hotel.

Na een pitch tussen vier bureaus heeft BBIE, Het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom, gekozen voor Kaliber. Het bureau gaat aan de slag met de ontwikkeling van het creatieve concept van de website.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie