Wim Andréa is sinds april '05 managing director van Saatchi&Saatchi Direct.
Daarvoor (sinds juni '97) was hij mede-oprichter en managing partner van PPGH JWT_Colors.
Ook daar hield Wim zich bezig met het brede gebied van direct marketing (on- en offline, sales promotionele technieken, CRM).
Iets waar hij daarvoor onder de bedrijfsnaam 'Content is King' een aanvang mee maakte na bijna 10 jaar als vakjournalist te hebben gewerkt. Die periode sloot hij af als hoofdredacteur a.i. van NieuwsTribune (tegenwoordig MarketingTribune) terwijl hij daarvoor ook bij Adformatie het marketingcommunicatievak verslagen heeft.
Wim Andréa adviseer(t)(de) en assisteer(t)(de) bedrijven en instellingen als KPN Telecom, KPN Qwest*, BMW Nederland, Shell Nederland Verkoopmaatschappij*, Vrumona, Heineken, Grolsch*, ABN Amro Wholesale en ABN AMRO Private Banking, NS Reizigers, Sigma Coatings, Unilever, TNT*, TPG Post, Nederlandse Staatsloterij, La Luz, T-Mobile, Vodafone, Shell Express en RVS Verzekeringen.
Wim Andréa is lid van de examencommissie van het NIMA (DM/A- en DM/M-examens). Ad hoc doceert hij Interactieve Marketingcommunicatie voor het SRM.
Als lid van de Raad van Advies adviseert hij het bestuur van IPAN (Interactive Professionals Association Netherlands) en de DMDM (Dutch Masters of Direct Marketing). Voor deze laatste organisatie trad hij in 2005 ook op als dagvoorzitter van het jaarlijkse DM Marktplein in Maastricht.
*= (tevens) internationaal
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!