De gastblogger van deze week is Jeroen Mirck (34), marketingredacteur van vakblad Adformatie. Hij publiceert vooral over marketing, sponsoring, retail en marktonderzoek.
Jeroen studeerde journalistiek aan de Fontys Hogeschool Tilburg en aansluitend Marketing en Sociologie van het Boek aan de Universiteit van Tilburg.
Voor zijn redactiepost bij Adformatie was Jeroen hoofdredacteur van twee uiteenlopende titels: eerst Quality in Meetings (QM), vakblad over eventmarketing, later het carrièretijdschrift Memory Magazine. Ook was hij ooit redacteur van beurzenvakblad Expovisie. In een ver verleden maakte hij bovendien corporate magazines voor multinationals als Siemens en Compaq, maar ook voor Circus Renz.
Behalve voor marketing interesseert Jeroen zich ook voor strips. Hij schreef het striphoofdstuk van het Nieuw Cultureel Woordenboek, publiceert al sinds mensenheugenis in Stripschrift en zat jarenlang in de jury van de Stripschapprijs. Zijn interesses voor strips en internet combineerde hij in 2005 tot de oprichting van de Clickies, de jaarprijs voor de beste webcomics. Later dit jaar zal die prijs voor de tweede maal worden uitgereikt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!