Creemers was de afgelopen vijf jaar strategy director en partner bij TBWA\Bovil in Amsterdam en Eindhoven. Daarvoor was hij onder meer oprichter van Busted, het bureau dat hij na vijf jaar Hill & Knowlton begon met marketing-pr als basis. Hij begint Fama Volat met Jeroen Manders en Levi Sars, het creatieve team dat met hem samenwerkte bij TBWA\. De Sars zat eerder bij AGH, Manders bij Duval Guillaume in Antwerpen.
Fama Volat positioneert zichzelf als een marketing- en activatiebureau dat zich richt op word-of-mouth. De heren denken de formule voor mond-tot-mondreclame te hebben gevonden. Het geheim zit in de combinatie van wetenschap en creativiteit. Volgens Creemers is er in reclame tegenwoordig te weinig aandacht voor onderzoek. ‘Af en toe lijkt het meer een schoonheidswedstrijd voor ideetjes. Wij willen helpen het fundament terug te brengen’, aldus Creemers.
Het nieuwe bureau legt een sterke focus op onderzoek en strategie. Maar ook creativiteit speelt een belangrijke rol, aldus Creemers: 'Ik wil niet dat Fama Volat bekend staat als een saaie onderzoeksclub. Wij willen slimme oplossingen voor het hart en het hoofd maar weten echt wel dat het verschil wordt gemaakt in de onderbuik.' Fama Volat vestigt zich op Strijp S, het creatieve hart van Eindhoven. Daarnaast heeft het bureau een werk- en ontmoetingsplek in Amsterdam. Het bureau deelt inzichten uit communicatie-onderzoek op het weblog buzzmarketing.nl.
Een onderzoek dat zojuist is verschenen van de Amerikaanse word-of mouth vereniging WOMMA en de Amerikaanse Marketing Associatie (AMA), onderstreept de behoefte aan onderzoek. Marketeers noemen het ontbreken van cijfers die de effectiviteit van WOM-marketing aantonen het belangrijkste obstakel voor de inzet ervan.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!