Eredivisie-kanaal heet Eredivisielive

Het eredivisiekanaal dat de Eredivisie CV en Endemol eind augustus introduceren, gaat Eredivisielive heten. Vandaag maken beide partijen de plannen bekend. Pay off van de campagne: It must be love.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De nieuwe voetbalzender is via alle grote distributieplatforms verkrijgbaar. Alleen CanalDigitaal geeft de zender nog niet door. Een abonnement gaat in het eerste jaar tussen de 10 en 15 euro per maand kosten.

Via de kabel heeft men dan naast alle live-wedstrijden een aanbod van video-on-demand en klassiekers uit het verleden. Via KPN’s Digitenne is het live-aanbod beperkter. Eredivisielive is zeven dagen per week, 24 uur per dag te zien, maar het accent ligt op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag. Op de zender zullen re-clameblokken te zien zijn, die maximaal 3,5 minuut duren.

De reclameverkoop is in handen van Triade Me-dia, het bedrijf van de voormalige salestop van Talpa tv. Eredivisielive wil aan het eind van dit jaar zo’n 400.000 abonnees hebben. Op dit moment hebben al circa 325.000 mensen een abonnement op live eredi-visievoetbal via platforms als Tele2, Sport1 of UPC.

Begin augustus gaat er een grote reclamecampagne van start van de hand van het reclamebureau 2008, pay-off van de nieuwe zender luidt: ‘It must be love’. Commercieel directeur Dick van der Graaf van Endemol wil in het eerste jaar de zender vooral als merk neerzetten en helderheid bieden rond het product.

Endemol-baas Paul Römer is vol vertrouwen over de zender: ‘Als het de clubs zelf niet zou lukken de rechten te gelde te maken, dan lukt het nooit. Vergeet niet dat inmiddels 3,7 miljoen huishoudens digitale tv hebben. De grootste bedreiging van de zender zit in de perceptie, dus in de marketing van het kanaal.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie