Premium

Eindscore Cannes 2017: 3 keer goud, 20 keer brons

TBWA\Neboko is topscorer met 11 Leeuwen.

Nederland heeft afgelopen week 23 Leeuwen in Cannes gewonnen.

De drie Gouden Leeuwen waren voor: 

- JWT Amsterdam voor de campagne ‘School for Justice’ (Free a Girl Movement) in de categorie Direct; 
- RNDBT Content voor ‘Batman’ (War Child) in de categorie Film Craft;
- Wieden+Kennedy Amsterdam ‘What Are Girls Made Of’ (Nike) in de categorie Film.

De 20 Bronzen Gouden Leeuwen:

TBWA\Neboko won in totaal elf Leeuwen. 
Twee in de categorie Promo & Activation voor de campagne ‘Tramroulette’ (Holland Casino).

Vijf in de categorie Media: twee leeuwen voor ‘Tramroulette’, twee voor Question of Teabags (Pickwick) en een voor ‘King Willem’ (Mc Donald’s).

Voor 'Tramroulette' kreeg het bureau daarnaast ook een Bronzen Leeuw in de categorie Cyber en Outdoor.

Verder won het bureau er een in Entertainment Music voor ‘The Maestro’ (McDonald’s)​​​​​​ en gisteravond in de categorie Film voor de ‘The Swimmer’ (Fonds Gehandicaptensport).
 

DDB&Tribal won vijf Leeuwen voor ‘Get the Flow’ (Vodafone), twee in Promo & Activation, een in PR, een in Entertainment Music en een in Media.

Anomaly won drie Leeuwen. Twee bronzen Leeuwen in de categorie Outdoor, voor de campagnes ‘Gay Wedding’ en ‘Tank’ die het bureau voor Diesel maakte. De derde Leeuw was voor ‘Ode to Lesvos’ (Johnnie Walker) in de categorie Entertainment.

Een Bronzen Leeuw in de categorie Cyber ging naar 180 Amsterdam voor de Unicef-campagne ‘Harry and Ahmed’.

Naast alle bovenstaande Leeuwen won Scott Kooken en Michael Phillips (JongeHonden) in de Young Lions Competition een Gouden Leeuw in de categorie Cyber.

In 2016 wonnen de Nederlanders 20 Leeuwen. J. Walter Thompson ging toen met 17 Leeuwen naar huis.

Openingsbeeld: Marian Brannelly

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie