Een op de drie Nederlanders heeft minder vertrouwen in Volkswagen

Ook kijkt ruim 34 procent sinds de affaire met andere ogen naar de reclamecommercials van de Duitse autogigant.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek dat marktonderzoekbureau Vostradamus in opdracht van heeft uitgevoerd onder ruim 900 Nederlanders. Hoewel de verkoopcijfers van VW de afgelopen maanden stegen en alleen in EU-verband licht terugliepen, blijkt het imago van het automerk een flinke deuk te hebben gekregen. Deskundigen denken dat Volkswagen deze signalen niet kan negeren.

Op de vraag ‘Ik heb minder vertrouwen in het merk Volkswagen dan voor de affaire’ antwoordt 34,4 procent bevestigend. Het zijn vooral mannen (ruim 40%) die aangeven minder vertrouwen te hebben in het automerk dat in Nederland het grootste marktaandeel heeft. Ook van de Volkswagenrijders die deelnamen aan het onderzoek geeft bijna een derde aan minder vertrouwen in het merk te hebben.

Ruim een derde van de respondenten kijkt met andere ogen naar de Volkswagen-commercial, nadat is gebleken dat de dieselmodellen veel meer verontreiniging uitstoten dan altijd werd beweerd. De campagne ‘Volkswagen. Wie anders?’ krijgt voor hen een wrange bijsmaak in het licht van de huidige gebeurtenissen.

Op de vraag ‘Ik zou van dit merk weer een auto kopen als ik voor de keuze stond’ geeft nog steeds zeven op de tien Volkswagenrijders een bevestigend antwoord, maar daarmee komt VW pas na Toyota (90,7%), Ford (84%) en Opel (79,6%) op de vierde plaats.

Uit het onderzoek blijkt verder dat het vertrouwen van de Opelrijder het meest beschaamd is. Maar liefst 46,9% van hen heeft minder vertrouwen in Volkswagen sinds de affaire. Onder de Opelrijders wordt er sindsdien ook het vaakst (55,1%) met andere ogen naar de VW-commercials gekeken. In het eigen merk hebben ze wel veel vertrouwen. Ruim 90% geeft aan te vertrouwen in Opel als automerk.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie