Premium

E Power gaat programmatic radio bieden

Met onlineradioplatform Galio krijgt de luisteraar specifieke commercials geserveerd.

Om het radiostations aantrekkelijk te maken zich aan te sluiten, is Galio.nl een gratis platform.

Naast radiozenders die alleen online zijn te beluisteren, sluiten ook Arrow Classic Rock en de commerciële regionale FM-zenders van E Power zich aan. 

Door een slimme techniek is het mogelijk om de luisteraar die via internet luistert ook specifieke commercials te serveren, eventueel toegespitst op het surfgedrag of de locatie van deze luisteraar, legt directeur Jan Lagrouw uit. 

‘Voor de technische kant van Galio werken wij samen met Edger Erkel, die ooit mede aan de wieg stond van ons radiobedrijf. De techniek is zover dat wij gemakkelijk een connectie kunnen maken met de digitale platforms van mediabureaus en de gesprekken én aansluitingen verlopen positief. We zullen dit jaar nog operationeel zijn.’

Voor het commerciële traject is Bradley Versteyne per 1 september bij E Power begonnen.  De laatste 12 jaar was hij actief bij ORN. 

Van CRN naar E Power
Tien jaar geleden veranderde CRN (Commerciële Radio Nederland) de naam in E Power, omdat het bedrijf meer met online radio wilde gaan doen. Lagrouw: 'We waren wat te vroeg, zo leert de geschiedenis, maar het gaat er nu dus wel van komen.'

OMX en TME
In april kondigde OMS aan één-op-één bereik in audio te gaan bieden met de nieuwe digitale tak OMX. The Media Exchange kwam onlangs met een getargete reclame van FBTO op Soundcloud.
 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie