Begin dit jaar beëindigde Delta Lloyd de relatie met TBWA\Neboko, nadat Aegon klant was geworden bij dit bureau. De verzekeraar oriënteerde zich vervolgens bij verschillende bureaus.
Naast de genoemde bureaus, waren ook Dawn en Achtung!/Kraftwerk in de race. Deze laatste bureaus zijn uit de pitch gestapt. Inge Ligthart, mede-eigenaar van Dawn, legt uit waarom: 'Kraftwerk en wij wilden samen de pitch ingaan omdat we hierin een mooie toegevoegde waarde zagen, maar Delta Lloyd wilde graag de bureaus separaat laten pitchen. Daarna hebben we - in goede harmonie - besloten ons terug te trekken.'
Vervolgens is Lemon Scented Tea aan de shortlist toegevoegd en drie weken geleden startte het pitchproces met een briefingsgesprek, vertelt Annette Reijersen van Buuren, Manager Brand & Sponsoring bij Delta Lloyd. Het proces behelst onder meer een workshop met marketeers en een prepitch voor een uiteenlopende groep mensen uit de organisatie van Delta Lloyd.
Het past bij de ambities van Delta Lloyd om met een onafhankelijk bureau te gaan werken, zegt Reijersen van Buuren: 'Daarnaast vinden we het belangrijk dat het nieuwe bureau bereid is om samen te werken met andere - bestaande - bureaus. Ook hebben we gekeken naar de strategische visie van de bureaus op merkbouwen in de financiële dienstverlening of soortgelijke sector. We zoeken een bureau dat heeft laten zien vernieuwend creatief werk te kunnen maken met een focus op digitaal. We zoeken niet een reclamebureau dat een nieuwe communicatiecampagne voor ons maakt, maar een partner die samen met ons een geïntegreerde merkstrategie intern en extern implementeert.'
Medio december verwacht Delta Lloyd de definitieve bureaukeuze te hebben gemaakt.
Beeld: Delta Lloyd