Dit zijn de beste brand activations van juli

De maand waarin muziek verbroedert, tattoos van rubber worden gezet en de kwasten van Edvard Munch inspireren. 

Spotify – I’m with the banned

Sinds Trump aan de macht is, hebben bedrijven zich openlijk tegen zijn politiek gekeerd. Met I’m with the banned neemt Spotify (140 miljoen gebruikers in 60 landen) fel stelling tegen Trumps inreisverbod. In samenwerking met artiesten uit de zes moslimlanden die in de ban zijn, begint de streamingdienst een muzikaal videoproject met een politieke boodschap. De muzikanten maken samen tracks en korte video’s die uiteindelijk samenkomen in een documentaire. Allemaal onder het motto: ‘Je kunt mensen misschien wel tegenhouden, maar nooit hun muziek.’ 

 

Indian – Motorcycle Ink 

Bureau: Team One 

Indian Motorcycles geeft het begrip love brand een nieuwe invulling. Aan testosteron geen gebrek in deze campagne. Het merk roept fans op een tatoeage te zetten met inkt die is gemaakt van verbrand rubber van de Indian Scout Hooligan van motorcrosslegende Carey Hart. Die geeft in de teaser video van de campagne het goede voorbeeld door de naam van zijn zoon in zijn hals te laten vereeuwigen. 

 

Adobe – Hidden Treasures of Creativity 

Bureau: Abby Priest

Met Hidden Treasures of Creativity slaat Adobe een brug tussen verschillende generaties creatieven. Het bedrijf achter Photoshop kwam op het idee om de 100 jaar oude penselen van Edvard Munch (vooral bekend van De Schreeuw) uit de kelders van het Munch Museum in Oslo te laten halen. Vervolgens werden ze minutieus nagemaakt om in Photoshop digitale schilders te inspireren. Een mooie manier om Photoshop neer te zetten als tool voor de creativiteit van nu. 

BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2017 gekozen. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie