Dit zijn de 10 ‘Most Engaged’ Marketeers op LinkedIn in 2015

8 mannen en 2 vrouwen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

LinkedIn heeft ze weer een op een rijtje gezet: de 10 Nederlandse marketeers die het actiefst op LinkedIn zijn.

Er is gekeken naar de activiteiten op LinkedIn van mensen die momenteel werkzaam zijn in een marketing, communicatie en/of socialemediafunctie bij een beursgenoteerde organisatie met meer dan 50 medewerkers.

Top 10:

1. Nick van der Kolk - enterprise inbound marketingspecialist HubSpot

2. Bas Komen - global digital & social media director Cloetta

3. Hessel Coenraadt Boschma - digital & datamarketeer bij Ziggo

4. Michiel Hoogenboom - business development & marketing lead business solutions bij Microsoft Nederland

5. Eirini Giannou - global social b2b lead bij Philips

6. Mark de Bruijn - audience marketingmanager SAP

7. Peter Nool - countrymarketingmanager Dell

8. Mark van Rossem - online marketing en e-commerce bij Heineken

9. Corinne Avelines - global head of digital & e-commerce bij AkzoNobel

10. Jeroen van de Ven - socialemediamanager bij ABN Amro

LinkedIn noemt professionals ‘engaged marketeers’ als ze een relatie opbouwen ‘met merken en mensen waarvan ze kunnen leren, zich aansluiten bij groepen waaraan ze een relevante bijdrage kunnen leveren en die hun kennis vergroten door het consumeren, creëren en delen van content’.

Wat is bepalend?

Bij het samenstellen van de ranglijst zijn de volgende punten bepalend voor de ‘engagement-score’ op het netwerk:

- Aantal connecties, waarbij het aantal connecties over de afgelopen drie maanden meer gewicht krijgt.
- Het aantal bedrijven dat gevolgd wordt, waarbij de bedrijven die de afgelopen drie maanden gevolgd zijn meer gewicht krijgen.
- Het aantal groepen dat gevolgd wordt, ook hierbij geldt een zwaarder gewicht voor groepen die de laatste drie maanden zijn toegevoegd.
- Leden die groepen managen met meer dan 250 leden krijgen ook een positieve invloed op hun score.
- Aantal shares op het platform over de afgelopen drie maanden. Denk hierbij aan Company en News updates.
- Aantal bezoeken aan het platform de afgelopen drie maanden.
- Het aantal verschillende pagina&;s die leden bezocht hebben. Denk hierbij aan Jobs, News, Company Pages, Groepen. Dit zegt iets over de kwaliteit van het bezoek en engagement op het platform.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie