Grote winnaar was dit jaar Greenhouse, dat maar liefst drie awards in ontvangst mocht nemen, waaronder die van Data-Driven Creative voor TOTO en Activatie/Performance Campagne voor SEAT. Greenhouse-medewerker Carola Hoeven is uitgeroepen tot Programmatic Rising Star.
De vakjury constateerde een duidelijke verhoging in de kwaliteit van de ingestuurde cases. Juryvoorzitter Sabrina Schmidt: ‘Bij de bijna honderd ingezonden caess zagen we veel dynamische creatives, maar wat ons bovenal opviel was de actualiteit van de gebruikte data, alle automatisering die daaromheen is opgezet en de toename in performance.’
Positief is volgens Schmidt ook dat de samenwerking tussen adverteerders, mediabureaus, uitgevers en hun partners in veel gevallen aan de basis staat van succes.
Hieronder de uitslagen met onderbouwende quotes vanuit de jury met voorzitter Sabrina Schmidt (AppNexus en voorzitter Taskforce Programmatic bij IAB).
Winnaars Programmatic Talent Awards 2019
• Programmatic Campagne Manager – Tom Veenhuijsen – Reprise
• Programmatic Rising Star – Carola Hoeven – Greenhouse
• Data Hero – Melanie Exmann – Reprise
• Programmatic Sales Evangelist – Anne Bouwman – Sanoma
Winnaars Programmatic Campagne Awards 2019
• Branding/Awareness – Yarden: Jongerencampagne – Tomorrowmen
• Activatie/Performance – SEAT Arona: Game, set, we got a match! – Greenhouse & Mediacom
• Data-Driven Creative – TOTO: Betting on relevance – Greenhouse
• Digital Out Of Home – PepsiCo: Taste Challenge – Exterion Media/ OMD/ Resono/ Platform161
• Full Funnel – Ziggo: Neem je tv lekker mee, met Ziggo GO – OMD Nederland
Winnaars Programmatic Solution Awards 2019
• Innovatieve Format – ADR NIEUWS APP: Dynamic audio campaign – GroupM
• Tech & Measurement – Single Tag Programmatic Solution – Refinery89
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!