Elf Programmatic Awards werden er gisteravond uitgedeeld in Pakhuis West in Amsterdam. Het was de tweede editie van de awardshow. IAB Nederland wil programmatic en de mensen die in deze tak van de industrie werken belonen, omdat het 'al jaren dé groeifactor is in de advertising-industrie'. 'Vanuit de rest van de wereld wordt er gekeken met welke creatieve, strategische en innovatieve oplossingen wij hier in Nederland werken.'
Hieronder de uitslagen met onderbouwende quotes vanuit de jury met voorzitter Sabrina Schmidt (AppNexus en voorzitter Taskforce Programmatic bij IAB).
PROGRAMMATIC SOLUTION
BANNERCONNECT/GREENHOUSE GROUP– App2Web
'Oplossing voor een uitdaging waar de hele markt tegenaan loopt'
'Slim gebruik van het mobile programmatic ecosysteem'
'Effectieve workaround voor een relevant topic'.
PERFORMANCE/ACTIVATION CAMPAIGN
OMD – Renault’s Improved Always-On Consumer Funnel
'Erg complete case, goed en helder overzicht van de campagne opzet: van idee tot de uiteindelijke resultaten', 'Data-driven en resultaatgericht: verschillende datapunten, maatwerk target audiences en op de context aangepaste creatives'.
'Goed doordachte conversie funnels, ongekende increase in results 2017 tov 2018'. 'Complete case met waarbij goed gebruik is gemaakt van de opties binnen programmatic'
BRANDING/AWARENESS CAMPAIGN
BANNERCONNECT – KPN, 'het beste van tv, komt toch online'
'Campagne met een vernieuwend onderzoek waarbij duidelijk uitgelegd hoe & waarom waarbij programmatic inzet essentieel is.'
'Compleet - data, tech, doelstelling en resultaten goed gecommuniceerd en helder - focus inderdaad op merk.'
'Vernieuwend, relevant voor de hele markt.'
DIGITAL OUT OF HOME CAMPAIGN
DENTSU AEGIS NETWORK – C&A
'Concrete resultaten en interessante koppeling OOH en mobile'
'Dit is precies wat je verwacht van je agency. Creatief gebruik van tech, setup en duidelijk resultaat.'
'Te gekke case, nieuwe aanpak met hyper local targeting via OOH en mobile.'
'Combinatie tussen local targeting data met historische store visits / competitor visits! Erg creatieve aanpak.'
MOBILE CAMPAIGN
MOBPRO – Lipton Contextual Mobile
'Goed gebruik van het medium en laat duidelijk de upside voor Unilever zien.'
'Creatives zien er erg goed uit en zijn in en zijn in de juiste context. Tof het gebruik van chatbots!'
'Complete campagne met duidelijke strategie, veel verschillende targeting en creatives welke door programmatic en data toch schaalbaar in te zetten is.'
DATA-DRIVEN CREATIVE
TRAFFIC4U – Wehkamp, Dynamic Video Christmas Campaign
'Toffe aanpak, nieuwe creatieve oplossing die volledig dynamisch is: vrij uitzonderlijk in de video space.'
'Creatives zien er fantastisch uit en geven de mogelijkheid om tegelijkertijd een emotionele en rationele boodschap over te brengen.'
'Heel goed, van het bepalen van de KPIS tot aan het mee laten lopen van een TVS om het effect van personalisatie te meten.'
Indrukwekkend, hoeveel variabelen en mogelijkheden er met elkaar gecombineerd worden.'
Programmatic Genius Award
Bidwiser - GREENHOUSE GROUP/BANNERCONNECT
'Dit is een extra award. Het is een prijs voor een AI biedingsmanager die wij belonen voor een unieke aanpak'
Talent awards Campaign manager
Annemarie Brouwer- Traffic4You
'Binnen 2,5 jaar echt een gezicht in de programmatic industrie'
'Zowel jury als public voting waren unaniem voor Annemarie.'
Talent awards Rising star
Mart van Melick - bannerconnect
'Binnen een jaar al nieuwe collega’s trainen is uitzonderlijk'
'Nieuwsgierig, leert snel en is niet bang om verantwoordelijkheid op te pakken.'
Talent awards Data Hero
Bruno Cortese
'Zonder kennis van de programmatic industrie binnen een jaar al complexe data vraagstukken oplossen is fantastisch.'
'Een Data Hero die ook nog eens met API’s overweg kan. Dat moet gewoon mooie dingen opleveren in de toekomst.'
Talent awards Sales Evangelist
Les Mackenzie
'Who doesn’t know Less', zeiden ze bij de Persgroep! Dat blijkt.'
'Zelfs voor het vergaren van stemmen weet Less slim gebruik te maken van zijn netwerk.'
Genomineerden
TALENT AWARDS
CAMPAIGN MANAGER
ANNEMARIE BROUWER – Traffic4U
AXINJA SCHOENMAKER – Abovo Media
DENNIS STAL – Bannerconnect
JEROEN KRIKKE – Havas Media
RISING STAR
LESS GOES – Super Digital
MART VAN MELICK – Bannerconnect
NATASHA KIBURG – Abovo Media
QUIRIJN RAIJMAKERS – Havas Media
DATA HERO
BRUNO CORTESE – Platform161
MELANIE EXMANN – Super Digital
PEER VAN KEMENADE – Greenhouse Group
SANDER KAASJAGER – Massarius
SALES EVANGELIST
LES MACKENZIE – De Persgroep
MARC VAN DER PLOEG – Semilo
RANDA ELIAS – Sanoma
STEFAN THEUNISSEN – Mannenmedia
CAMPAIGN AWARDS
PERFORMANCE/ACTIVATION CAMPAIGN
BLUE MANGO INTERACTIVE – AI supercharging American Express
OMD – Renault’s Improved Always-On Consumer Funnel
OOGST – Postcode Loterij, Miljoenenjacht “Jouw gelukskoffer”
BRANDING/AWARENESS CAMPAIGN
BANNERCONNECT – KPN, ”het beste van tv, komt toch online”
BOL.COM – Singles Day
TRAFFIC4U – Rabobank, ‘Straks heb je het nodig’
DIGITAL OUT OF HOME CAMPAIGN
DENTSU AEGIS NETWORK – C&A
FRESH TOAST / PLATFORM161 – Het Scheepvaartmuseum
KINETIC WORLDWIDE – Peugeot VU
MOBILE CAMPAIGN
MOBPRO – Lipton Contextual Mobile
OMD – McDonald’s Cadeau Kalender
ZIGT – Servero 100% Appelmoes
DATA-DRIVEN CREATIVE
BLUE MANGO INTERACTIVE – Media Markt, Time’s up
NMPi – Transavia, Real-time Pricing & Seat Availability
TRAFFIC4U – Wehkamp, Dynamic Video Christmas Campaign
SOLUTION AWARDS
PROGRAMMATIC SOLUTION
BANNERCONNECT/GREENHOUSE GROUP– App2Web
GREENHOUSE GROUP/BANNERCONNECT – BidWiser
NVISION – native SSP & DSP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!