Vanmiddag werden op Nyenrode de Impuls Awards van het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren Benelux (SSZ) uitgereikt.
Voor wie het niet weet: dat is de club van mannen die snoepjes, koekjes en andere verwennerij verkopen en elk jaar een prijs geeft aan de organisaties die dat net iets beter doen dan de rest.
Het SSZ Najaarsevent De Kracht van Impuls vormt het platform voor de prijsuitreiking. Wie won er?
Retailkanaal:
categorie retailer: Deen
categorie fabrikanten: Kraft
Volgens de jury excelleert Deen met name in suikerwerk op de criteria ‘groei van de categorie’, ‘second placements’ en ‘absolute en relatieve groei private label’. In chocola eveneens in ‘second placements’ en ‘private label groei’.
Kraft is met name sterk voor wat betreft absolute groei van het merk, relatieve groei als fabrikant, groei van de incrementele omzet en de innovatiegraad.
Out-of-Home-kanaal:
categorie groothandel/retail OOH: Kruidvat
categorie fabrikanten: Mars
Kruidvat is door de fabrikanten als beste impulsorganisatie in het OOH-kanaal beoordeeld.
Als sterke punten van Kruidvat worden met name genoemd ‘second placements’, ‘zichtbaarheid in het schap’, ‘communicatie richting klant’ en ‘effectiviteit promoties’.
Groothandels- en retailorganisaties in het OOH-kanaal kiezen Mars als beste impulsfabrikant voor hun kanaal. De sterke punten van Mars zijn met name ‘de mate van meedenken’, ‘bereidheid tot samenwerking’, ‘leverperformance en rendement’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!