De rol van Public Relations in 2010 

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De grote frustratie van de pr adviseur: “Ze zien mijn vak niet breder dan alleen maar mediarelaties”. De grote frustratie van redacties: ,,Mijn mailbox zit weer vol met persberichten die niet relevant zijn”. Beide partijen zijn het over één ding eens. Public Relations moet veranderen en ís aan het veranderen. Ik kan Remco Janssen wat dat betreft geruststellen ten aanzien van zijn . PR 2.0 gaat doorbreken. Maar wat houdt dat precies in? Wat wordt de rol van pr adviseurs?

Vocus deed onder 1800 pr-adviseurs onderzoek naar hun . Deirdre Breakenridge, directrice van PFS Marketwyse besteedt op haar blog aandacht aan de " title="rollen">rollen voor pr in 2010 die Amerikaanse adviseurs voor zich zien. Het plaatje spreekt voor zich.

Ik hoor je al denken: ,,Ja Jos, maar dat is de Amerikaanse situatie. Nederland is kleiner en zit anders in elkaar”. Daar heeft u gelijk in. Daarom vraag ik in mijn eerste blogpost op Communicatie Online graag om jouw mening. Hoe zie jij jouw rol als pr adviseur vandaag? Op Twitter heb ik een poll opgezet die je hieronder terugziet.

Ik ben benieuwd naar hoe de lezers van dit blog deze rollen zien. Mijn mening: PR 2.0 zal wat mij betreft nooit PR 3.0 of 9.0 worden. De duiding 2.0 staat voor mij voor de ontwikkeling die het vak nu doormaakt en zal blijven doormaken. Dat betekent dat de vaardigheden die we ons moeten aanleren continue veranderen. We moeten anno 2010 verstand hebben van Sociale Netwerken, Social Media Newsrooms, HTML, Zoekmachineoptimalisatie en in staat zijn om waardevolle content te maken en te delen. Voor journalisten, voor consumenten en voor peers. De rol die pr adviseurs hebben hangt af van de wil die we hebben om te leren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie