De PvdA heeft geen probleem met haar lijsttrekker, wel met haar campagnestrategen

Niemand leest een lange brief in de Volkskrant

Na de brief van Rutte verscheen er gisteren ook een brief van Asscher als advertentie in de krant. Jaap Stalenburg, communicatieman en kritisch PvdA-lid reageert.

Je zou de PvdA echte communicatieprofessionals gunnen. Die weten hoe de wereld in elkaar steekt en een politiek leider als Lodewijk Asscher uitleggen dat een inhoudelijk verhaal van 800 woorden in de Volkskrant in deze verkiezingscampagne zo ongeveer het domste is wat je kunt doen. Dezer dagen heb ik medelijden met Asscher omdat hij met zijn 'fatsoen' en bestuurlijke instelling wordt weggedrukt door Geert Wilders, Jesse Klaver en Emile Roemer die hun politiek terugbrengen tot hapklare brokken voor in de huiskamer.

Kinderopvang

Als kritisch lid uit Heerenveen is het mij nog geen moment duidelijk geworden wat deze campagne de focus van de PvdA is. Een paar miljard voor de kinderopvang is mooi, nobel en nuttig maar de kiezers willen ook weten waar de partij staat als het om de toekomst gaat in een wereld waar extremen de toon zetten. Sociaal en rechtvaardig is totaal niet duidelijk in de verkiezingsstrijd waar Emile Roemer inzet op een zorgfonds en

Krampachtig

Jesse Klaver die met een duurzaamheidsverhaal het land in gaat en duizenden jonge kiezers lijkt te raken. Asscher staat erbij en kijkt er naar en probeert krampachtig in de Volkskrant uit te leggen dat het om de inhoud moet gaan? Welke inhoud denk je dan? Een toekomst gericht verhaal of de zegeningen tellen van succesvol kabinetsbeleid dat voor veel kiezers van de PvdA rampzalig is geweest. Het PvdA potentieel leest De Telegraaf. Een regionale krant en een lange brief in de Volkskrant leest niemand. De PvdA heeft geen lijsttrekkersprobleem, maar campagnestrategen die op Exellsheets en in Powerpoints een ideale wereld schetsen maar beschamend slecht de wetten van moderne communicatie kennen. Lodewijk Asscher verdient beter.

Jaap Stalenburg is freelance journalist/mediastrateeg en meningen-gever in krant en op radio en tv. Verder part-time manager Corporate Communicatie TVM verzekeringen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie