De Persgroep verkoopt Computable en begint programmatic buying platform

De Persgroep verkoopt ICT-vakblad Computable aan de Jaarbeurs Utrecht.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een overnameprijs is niet bekendgemaakt. De Jaarbeurs meldt dat de overname deel uitmaakt van de nieuwe digitale strategie die de oorspronkelijke evenementenorganisator probeert uit te rollen. Mogelijk horen daar nog meer van dergelijke acquisities bij. Vorig jaar werd in dat kader al Marqit.nl overgenomen.

De Persgroep zegt Computable te verkopen, omdat de uitgever zich wil richten op de consumentenmarkt. dat De Persgroep de Mecom-onderdelen, waaronder de Wegener-kranten, wil inlijven.

Programmatic buying platform
De Persgroep meldt verder vandaag in een persbericht dat het adverteerders vanaf nu de mogelijkheid gaat bieden om met programmatic buying advertentieruimte in te kopen. Een aantal homepage IAB formaten op AD.nl, volkskrant.nl, trouw.nl, parool.nl en tweakers.net wordt via &;programmatic&; aangeboden.

Het uitgeefconcern zegt daarme aan te sluiten op de behoeften van de advertentiemarkt, waar steeds meer inkoop op deze manier plaatsheeft. De Persgroep start zowel met een Open Auction netwerk als een Private Market Place. Jeroen Verkroost, Chief Digital Officer de Persgroep: &;We hebben gezocht naar een platform waarbij we de elementen schaalbaarheid en transparantie kunnen integreren met onze premium salespropositie. We willen ook te alle tijden de belangen van onze gebruikers beschermen. We zijn ervan overtuigd dat we dit met het huidige platform kunnen realiseren.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie