De tv-commercial werd gisteravond voor het eerst uitgezonden. Hij is het eerste werk van Alfred sinds het bureau in juni dit jaar de pitch won die Arla Foods had uitgeschreven.
De nieuwe campagne is het resultaat van diverse marketinginspanningen die Melkunie het afgelopen jaar heeft gedaan. De merkstrategie en de verpakkingen werden opgefrist en nieuwe productproposities ontwikkeld.
In 2012 bracht Arla Foods het merk Melkunie terug op de markt met een door FHV BBDO ontwikkelde campagne waarin Peer Mascini als vanouds uitlegde waarom al het goeie van Melkunie koeien komt.
Begin dit jaar verbrak Arla Foods de relatie met FHV en ging op zoek naar een nieuw bureau.
Ernesto Kerkhof, marketing directeur van Melkunie: ‘We zagen dat de ooit zo succesvolle campagne met Peer Mascini echt op was. Hoe briljant die campagne ook was, dan moet je daar afscheid van nemen en de volgende stap zetten. Dat was de opdracht aan Alfred.’
Aad Kuijper, creatief directeur van Alfred: ‘De campagnes met Peer hebben ervoor gezorgd dat Melkunie een buitengewoon belangrijke en relevante property had in zuivelland: de koe. De koe is natuurlijk de broncode van zuivel. En als die dan in het collectieve geheugen van Nederland onlosmakelijk is verbonden met jouw merk, dan moet je dat koesteren. Maar dan wel op zijn Melkunie’s.’
In de eerste tv-commercial van de nieuwe campagne staat Koekvla, een van de nieuwe productintroducties van Melkunie, centraal.
Credits
Eindverantwoordelijke bij Arla Foods: Ernesto Kerkhof, Patricia Schreurs, Jan Tabak
Concept: Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw
Strategie: Gabriel Snuverink
Account: Budi Gonzalez de Chaves, Sanne Willems
RTV Producer: Charlotte Kempers
Productiemaatschappij: Jonkers Hofstee Films
Regisseur: Hans Jonkers
Producer: Barbra Pronk
Editor: Michael Horvers
Postproductie: Postoffice
Soundstudio: FC Walvsich
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!