‘De markt van e-sports is booming’

De verwachting is dat electronic sports in 2016 met 43 procent zal groeien.

Marktonderzoekbureau Newzoo, gespecialiseerd in gaming, meldt in zijndat de wereldmarkt voor deze gamingtrend in 2016 zal groeien tot zo&;n 463 miljoen dollar en zelfs tot 1,1 miljard in 2019.

geeft aan dat het publiek voor deze bestaat uit 131 miljoen, er tijdens grote internationale events haken er nog eens zo&;n 125 miljoen aan. 

Noord-Amerika loopt voorop als het gaat om omzet, maar in Azië groeit het aantal bezoekers/kijkers het snelst.

De omzet bedroeg in 2015 325 miljoen dollar wereldwijd, en daarvan nam Noord-Amerika 121 miljoen voor zijn rekening. Newzoo verwacht dat dit jaar het totale bedrag met 54 miljoen dollar verhoogd zal worden, als gekeken wordt naar merchandise, toegangskaarten, sponsorships, online advertising en mediarechten.

Online advertising

Online advertising is het snelst groeiende segment qua omzet. Online advertising laat een groei zien van 99,6 procent sinds 2014.

Newzoo signaleert dat traditionele mediabedrijven zich meer gaan bezig houden met e-sports, zeker als het gaat om content en mediarechten.

Alle grote uitgevers investeren meer in e-sports. Ze zien dat de convergentie van video, live-events en de games zelf, consumenten de cross-screen entertainment verschaffen die ze graag zien.

Newzoo verwacht dat in 2016 onder andere dat traditionele media zich meer op het gebied van e-sports gaan begeven.

Bron: Warc

Foto: Wikipedia

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie