De Lotto voor RCC gedaagd door niet-miljonairs

Vier klagers hebben aan de bel getrokken bij bij de Reclame Code Commissie naar aanleiding van de nieuwe campagne van de Lotto.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De payoff: ‘De Lotto: het grootste risico om miljonair te worden’ stuit het viertal tegen de borst. Volgens een woordvoerder van de Reclame Code Commissie komen de klachten er globaal op neer dat nu sinds kort een extra

kleur aan het spel is toegevoegd, er statistisch minder kans bestaat om de jackpot te winnen dan vroeger. De Lotto laat bij monde van Fineke Hoens weten, dat de klachten in behandeling zijn en wil nog geen commentaar geven.

Result DDB, verantwoordelijk voor de campagne-uitingen, is verbaasd. Accountdirector Sjef Wolters: "De Lotto is eerder aan de voorzichtige, dan aan de cowboy-achtig/optimistische kant en heeft een speciale afdeling, die

dat soort dingen precies berekent. De statistische kans om vaker te winnen dan bij andere loterijen, ligt alleen al in het feit dat de Lotto wekelijks in plaats van maandelijks gespeeld wordt." De zitting van de Reclame Code Commissie is op 26 juli, de uitspraak volgt enkele weken later.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie