Daan Bemelmans (Clypper International): 'Het niet mobiel aanwezig zijn is killing voor je business' [Visie Mobile 2014]

In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor 2014

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bedrijfsmatig geloof ik dat we in 2014 nog meer zaken doen met mensen die geloven wat jij gelooft. Oftewel vanuit passie en gezamenlijke effort i.p.v. “uurtje factuurtje mentaliteit”. Zo combineren we specialiteiten en interesses. En bereiken we meer, zowel zakelijk als privé. Het “klakkeloos” sharen en liken gaat verplaatsen naar meer persoonlijke interesses en het (willen) maken van je eigen keuzes. Van Pull naar Push. En naar meer en meer controle over je eigen “digitale leven”.

Hierdoor ontstaat (nog) veel meer gepersonaliseerde data, waardoor de beveiliging (en het uitlichten hiervan) van je eigen “mobiele en digitale leven” steeds belangrijker wordt. Het “mobieltje” pakt en krijgt een steeds centrale rol. Pakt, omdat dit vanuit de consument gewoon vanzelf gebeurd. Zonder mobieltje voelen we ons “naakt”. En krijgt, omdat bedrijven zich steeds bewuster worden van de verschuiving naar mobiel. En welke marketing kansen dit biedt.

De ontwikkeling rondom mobiele marketing is bijna niet te volgen. Alles gaat in een razend snel tempo.
Consumenten verwachten dat bedrijven aanwezig zijn op de mobiel. Hiermee bedoelen we, dat de informatie mobile response is, maar ook met het mobieltje “geleefd” kan worden; het zoeken van informatie, het vinden van de juiste locaties en het bestellen en kopen van producten en diensten. De mobiel staat centraal.

De uitdaging voor bedrijven is om juist selectief te zijn in hun mobiele aanbod. Oftewel herken de consument en geef gerichte informatie. Een “kloon” van je website telt niet. En het niet “mobiel aanwezig” zijn is killing voor je business. Bedrijven dienen zichzelf middels korte en krachtige blogs en vlogs (video’s) te presenteren. De inhoud heeft altijd een combinatie van “educatie & entertainment” in zich. Zo blijf je de consument boeien. En ook aan je binden. Vanuit deze fase kan je als bedrijf interactie bewerkstellingen om zo ook via de mobiel een nieuw bedrijfsmodel te ontwikkelen. Wees je bewust van deze ontwikkeling en sta open voor nieuwe ontwikkelingen. Geef vrijheid aan je netwerk (vrienden, familie, klanten, geïnteresseerden, medewerkers etc) om mee te denken.
Mijn tip voor 2014: venture! Because good, unconventional, ideas will die in the normal organization!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie