Het afgelopen jaar was Peter Hamelinck bij G-Star Raw als creative director wereldwijd verantwoordelijk voor het modemerk.
In december 2012 zei Hamelinck tegen Adformatie, op de vraag waarom hij de reclame verliet voor G-Star en of hij zo modieus was (cq zo veel met mode had):
'Verre van. Ik hou wel van mooie dingen om me heen. Design. Fotografie. Ik verzamel kunst. Met die passie kan ik steeds minder in de reclame. Het is me vaak te rationeel. Ik ben erg ongeduldig, wil mooie dingen maken.'
Thijs de Boer was het afgelopen half jaar executive creative director bij GreyPossible Benelux, onderdeel van WPP. GreyPossible Benelux ontstond vorig jaar uit de fusie tussen Grey Amsterdam & Brussel en Possible. Begin december 2013 maakte GreyPossible Benelux bekend het creatieve digitale bureau Media Republic te hebben overgenomen. De twee bureaus werkten de laatste maanden al nauw samen en dit leidde tot een formele integratie.
In de jaren daarvoor, vanaf 1 juni 2011, waren Hamelinck en De Boer eindverantwoordelijk voor alle klanten bij wat nu Havas Worldwide Amsterdam is maar toen nog Euro RSCG Amsterdam heette. Het duo won Cannes Lions, Clio’s, SpinAwards en Webby’s voor Citroën, Peugeot en het Metropole Orkest en brachten het bureau zo terug in de top 10 van meest bekroonde bureaus van Nederland.
Hamelinck en de Boer in een gezamenlijk statement: ‘We zijn het afgelopen jaar ieder onze eigen weg gegaan. We hebben veel geleerd, maar ook wat gemist - kort gezegd: het plezier en succes van onze samenwerking. We geloven heel erg in het ondernemerschap en de ervaring van Sjoerd. Maar ook in Y&R Amsterdam; een mooi bureau met een rijk verleden en dus toekomst.’
Ceo Sjoerd van Loon: ‘Geweldig om nu met Peter en Thijs te gaan werken. Hun bak aan ervaring en geïntegreerde manier van denken past perfect bij het doel dat we voor ogen hebben met Y&R Amsterdam. Ze zijn de ideale creatieve leiders om het bureau weer naar een hoog creatief niveau te brengen met werk dat past in deze tijd.’
Van Loon is sinds september ceo van Y&R Amsterdam. Hij was eerder oprichter en managing director van Red Urban. Bij zijn aanstelling bij Y&R zei hij tegen Adformatie: 'Ik ben vereerd en verheugd om Y&R te mogen gaan leiden, een prachtig reclamelabel met een mooie historie. Ik kijk er naar uit om samen met mijn nieuwe collega’s vol energie het bureau een nieuw gezicht te geven dat past in de huidige markt. Dat betekent dat we moeten gaan kijken naar een bredere dienstverlening met een focus op de core van ons vak, creativiteit. Ik geloof in de effectiviteit van creativiteit en zie de toekomst van het bureau dan ook in het maken van sterk onderscheidend en innovatief werk.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!