Consumenten kopen online voor 4,6 miljard euro van elkaar

De Nederlander heeft in het laatste kwartaal van 2007 gemiddeld 365 euro uitgegeven via advertentie- en veilingsites.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De aankopen varieerden van tweedehands stripboeken voor enkele euro's tot de aankoop van een huis voor enkele tonnen.

Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd van Blauw Research in samenwerking met Marktplaats.nl onder 1.500 consumenten.

Over geheel 2007 bedroeg de totale waarde van verhandelde goederen via online handelsplaatsen in Nederland naar schatting 4,6 miljard euro.

Het gaat hier uitsluitend om transacties van consumenten onderling en niet om aankopen bij reguliere webwinkels.

Het is volgens de onderzoekers de eerste keer dat de omvang van deze markt in kaart is gebracht. De totale waarde valt hoger uit wanneer ook de verkoop van auto's en diensten via online handelsplaatsen wordt meegenomen. Dat is in dit onderzoek niet gebeurd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie