Coen Doolaard leidt mobiele afdeling MediaMonks

MediaMonks stelt Coen Doolaard aan als het nieuwe hoofd van de mobiele afdeling.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Doolaard komt over van XS2, waar hij verantwoordelijk was voor new business. Als Head of Mobile gaat Doolaard reclamebureaus vanuit een productieoogpunt adviseren over het vertalen van campagnes naar mobiele platforms.

MediaMonks won het afgelopen jaar ruim twintig prijzen met mobiele campagnes voor onder andere Adidas, Heineken en KLM. De vraag naar creatief mobiel werk zal volgend jaar alleen maar toenemen: 
Victor Knaap (algemeen direct MediaMonks):“Mobile is niet meer weg te denken uit ons werk als digitaal productiebureau.Het grootste deel van onze projecten heeft al een mobiel component en in Azië werken we veel aan mobile-first of mobile-only briefings. Coen gaat er namens ons voor zorgen dat the big idea van de bureaus waarmee we werken ook mobiel op de best mogelijke manier wordt doorvertaald.”

Mobiele Creativity
Creatief wordt mobile nog vaak gezien als een stap terug. Onterecht, vindt Doolaard:“Zelfs de simpelste telefoons en tablets beschikken tegenwoordig over functies die veel desktops nog missen. Als Head of Mobile help ik bureaus met inspiratie en kennis om van deze technieken gebruik maken. Mobile hoeft niet langer de digitale campagne in &;t klein te zijn. Door de mediumspecifieke eigenschappen van mobiele telefoons te benutten kunnen we campagnes maken die creatief meer recht doen aan het medium en vooral de manier waarop hoe we onze telefoons gebruiken. Voor veel merken is mobile relatief nog onbekend terrein, maar daar wil ik samen met de reclamebureaus verandering in brengen.”

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie