The Washington Post meldt dat Coca-Cola in de komende weken zijn nieuwste innovatie op de markt zal brengen: een nieuw, bijzonder, aangepast en duurder zuivelproduct.
Het product, Fairlife genaamd, ziet eruit als melk, en smaakt ook als melk - maar dat is het niet.
Fairlife bevat naar verluidt minder suiker, maar bevat wel veel proteïne en is lactosevrij.
Opmerkelijke stap
De krant noemt de stap van het frisdrankmerk in de melkbusiness opmerkelijk. Want Amerikanen drinken steeds minder melk. Er wordt anno 2015 zo’n 37 procent minder melk gedronken dan in 1970.
Zelfs de iconische tagline ‘Got Milk’ is inmiddels ten ruste gelegd (sort of).
Best sjiek
Het nieuwe product wordt dan ook niet in de markt gezet als een zuivelproduct, nee, het is ‘basically the premiumisation of milk’. Dat klinkt best sjiek.
Het enige segment in de Amerikaanse zuivelmarkt dat groei vertoont, is die van de lactosevrije producten, meldt The Washington Post.
De verkoop van een alternatief voor melk zonder lactose is verviervoudigd sinds 1999.
Meerwaarde
De meerwaarde zit ‘m volgens The Washington Post in de proteïne. De markt van proteïnedrankjes is lucratief in de VS en Fairlife biedt maar liefst 50 procent meer proteïne dan normale melk.
Maar Washington Post ziet wel wat beren op de weg voor het nieuwe product: Fairlife zal een stuk duurder zijn dan normale melk. Daarnaast kopen Amerikanen vooral goedkopere melk - hoe goedkoper, hoe beter.
Daarnaast is de kans dat de Amerikaanse consument Fairlife zal zien als een soort van Frankenstein-melk, geen authentiek product.
Coca-Cola zal een goed verhaal hebben moeten klaarleggen om dit nieuwe product te verkopen.
Uitrol campagne
De campagne zal eind maart begin april worden uitgerold, meldt The Guardian. Vooralsnog zijn er geen plannen om Fairlife op de Europese markt te brengen.
Of de eerste beelden uit de campagne veel goeds voorspellen, daar verschillen de meningen over. Ook wat betreft de tagline ‘Better Milk Looks Good On You’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!