Het nieuwe plan zal de huidige samenwerking tussen beide reisbedrijven verder verstevigen door een sterke focus op het leveren van gezamenlijke verkoop- en marketingactiviteiten en een samenwerking op het vlak van vluchten, zowel binnen als buiten Europa.
De samenwerking is gebaseerd op de huidige Club Med-relatie met Thomas Cook in Frankrijk en richt zich op een gezamenlijke verkoopdoelstelling van 100 miljoen euro via Thomas Cook-kanalen die in 2018 gerealiseerd moet zijn.
60 procent groei
De verwachting is dat 60 procent groei zal ontstaan door het aantrekken van nieuwe klanten uit diverse Europese landen waaronder België en Nederland.
Club Med hoopt op een sterke omdat Thomas Cook in landen eigen kantoren en/of eigen verkooppunten heeft.
De overeenkomst is in lijn met de internationale ontwikkelstrategie van Club Med en moet laten zien dat er vertrouwen is om het netwerk voor de accommodaties te verbreden en de kennis en verkoop potentie van het Club Med-product verder te delen.
Thomas Cook wil in het partnership, dat een driejarenplan is, profiteren van de bekendheid van het Club Med-merk en kan, als gevolg van deze strategische samenwerking klanten nieuwe, luxe all-inclusive vakanties op meerdere bestemmingen aanbieden.
Twee doelstellingen
Elk land waar dit partnership actief wordt heeft twee doelstellingen:
- het toevoegen van de Club Med-product aan het bestaande aanbod en
- zorgen voor vluchtmogelijkheden naar die bestemmingen, als die nog niet worden aangeboden.
In Nederland zal dit onder het Thomas Cook-merk Neckermann reizen worden aangeboden.
Beide partners zullen, om dit te bevorderen diverse gezamenlijke marketinginitiatieven ondernemen in de verschillende landen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!