Chief Economist

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Na de mislukte overname van ABN Amro heeft Barclays nu zijn oog laten vallen op de Russische . De Britten hebben een bod gedaan van 200 miljoen pond, maar in The City gaat menig wenkbrauw omhoog omdat de promotie van deze bank uit Moskou allesbehalve conventioneel is.

Goede bankrelaties ontvingen dit jaar een kalender waarin de bank (volgens de ) zijn beste assets toont. Senior manager Maria Guterman poseert op het januariblad met een schaal versgebakken cherry bakewells, chief economist Julia Kovyneva vertegenwoordigt april op een bed met satijnen lakens, terwijl network sales manager Yevgenia Trusilova voor februari haar malse kippenpootjes uit de oven haalt.

Het personeel als marketing p?

Het komt wel vaker voor dat een volleybalteam uit de kleren gaat voor een kalender. Ook bedrijven schuwen het fenomeen Calendar Girls niet, getuige Ryanair dat dit jaar verkoopt waarin cabin crews zich op hun luchtigst tonen. De opbrengst gaat naar een goed doel. Drie jaar geleden plaatste Playboy een gesponsorde reportage van Media Markt-medewerksters, gevolgd door onthullende fotografie van een viertal vestigingsdirecteuren in .

Elders op Molblog of er grenzen zijn aan Internal Branding. Personeel is een van de belangrijkste marketing p's, doceert een van de reageerders. Dat geldt zeker voor de Expobank-kalender. De foto's zijn gemaakt door Elena Boksa, de echtgenote van de bestuursvoorzitter en een professionele fotograaf. "We wilden onze klanten een aangemane verrassing bieden," reageert een woordvoerder van de bank in de Daily Mail. "De slogans in de kalender weerspiegelen Expobank's idee van klantinteractie. Onze medewerkers hadden helemaal geen problemen met deze fotografie."

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie