In de Europese #MicraAttitude-campagne konden deelnemers een pin board maken op Pinterest met afbeeldingen die ‘hun Micra Attitude weerspiegelt’. Elke deelnemer kon beelden pinnen in verschillende categorieën zoals gadgets, quotes, mensen en bestemmingen.
5.000 foto’s
Het leverde 5.000 foto’s op die op Pinterest door bijna een half miljoen mensen bekeken werden. Via Facebook bereikte #MicraAttitude 25,5 miljoen mensen en Twitter leverde een bereik van 4,1 miljoen mensen op. De campagne liep in zestien Europese landen.
David Parkinson, bij Nissan Europe verantwoordelijk voor de socialemedia-activiteiten: ‘We zijn verrast door de enorme respons en vooral door de enorme inzet van sommige deelnemers. Als het gaat om kostenefficiënte campagnes, kun je niet zonder sociale media.’
Gevoel van onafhankelijkheid
Niet alleen mannen zijn dol op auto’s, vrouwen ook, meent Nissan. De campagne laat ook zien hoe vrouwen over auto’s denken, wat hen inspireert en wat ze verwachten. ‘Voor vrouwen geldt dat de auto iets zegt over henzelf en dat het bezit van een auto het gevoel van onafhankelijkheid en vrijheid versterkt,’ zegt David Parkinson, bij Nissan Europe verantwoordelijk voor de socialemedia-activiteiten. ‘Het succes van #MicraAttitude laat zien dat je als merk moet durven de consument direct bij een campagne te betrekken, ook al is er geen controle op de items en commentaren die ze delen. Het ergste wat kan gebeuren is dat meteen duidelijk wordt hoe consumenten een campagne waarderen en dat is nuttige informatie voor een volgende keer.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!