Tv-commercials voor het limonademerk Teisseire zijn inmiddels al te zien, maar nu wordt er ook een contentcampagne ingezet om de verkoop te stimuleren.
Hiervoor moet gewerkt worden aan merkvoorkeur. Gekozen is voor een oplossing waarin Teisseire zich positioneert als vruchtensiroop dat naast dorstlesser ook ideaal is om cocktails mee te bereiden. Op deze manier moet het merk een rol spelen in zowel het verrijken als het aanzetten tot de gebruiksmomenten. Bureau Mindshare is verantwoordelijk voor de effectiviteit van de propositie.
Hiervoor is TheFlavourMaker.nl door Wayne Parker Kent ontwikkeld, een online contentplatform waar de bezoeker via een interactieve quiz ontdekt welke cocktail bij hem/haar past.
Videoserie
De website bevat daarnaast recepten, how-to video’s en een videoserie rondom een aantal influencers als Anna Nooshin (NSMBL) en Monique van Loon (Culy).
De site wordt onder meer aangejaagd via diverse artikelen op NSMBL, Famme en Culy. Om de positionering verder aan te sterken heeft PR bureau Blyde een workshop georganiseerd waar cocktailshaker Boris Chlebec bloggers en journalisten het vak leert.
Het succes van de campagne wordt kwantitatief afgemeten door te kijken naar metrics als bezoekduur, uitkijktijden en scroll-gedrag. Aanvullend wordt een effectstudie uitgevoerd, waar middels een specifieke Facebook-advertentie vragen gesteld kunnen worden aan mensen die eerder in contact zijn gekomen met de campagne content. De resultaten moeten inzicht geven in de kracht van contentmarketing en de daadwerkelijke invloed die het heeft op merkvoorkeur.
De campagne loopt van juni tot begin september.
Credits
Teisseire: Jonathan Ansell, Maria Kypraiou, Marije Voorn
Strategie Mindshare: Martijn Pronk, Ward Cuiper
Concept en Productie Wayne Parker Kent: Rosalie van Zuilen, Sander Hooghiemstra
PR Blyde: Claire Heerkens, Marie Claire Schimmelpenninck
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!