BNO komt met tijdschrift Dude, Dutch Designers Magazine

De Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) introduceert een kwartaalblad dat een inkijk moet geven in de wereld van designers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het magazine heet Dude, Dutch Designers Magazine en verschijnt komende zaterdag voor het eerst. Vandaag werd tijdens een borrel van BNO gelanceerd.  

Hoofdredacteur Freek Kroesbergen: &;Dude zet de designer centraal. Dat is immers ook het perspectief – en het bestaansrecht – van de BNO zelf. In het tijdschrift plaatsen we die ontwerper, zijn werk en het vak in context van trends en ontwikkelingen binnen de branche en in de samenleving, en bekijken we zaken ook vanuit het perspectief van "buitenstaanders". Welke toegevoegde waarde heeft design voor mensen en merken? En hoe komt design en die toegevoegde waarde ervan, tot stand?&;

Dude is de opvolger van het maandelijkse ledenblad Vormberichten, magazine over ontwerpen en ondernemen. Met het op de markt brengen van Dude wil de vereniging zich &;nog explicieter naar buiten richten&;. In elke editie staat een &;dude&; in het middelpunt van de aandacht. Deze hoofdpersoon draagt het nummer als gesprekspartner in het hoofdinterview en in de rol van gastredacteur die helpt de inhoud verder in te vullen. Met zijn statement &;groei is een vreemde maatstaf&; heeft Harald Dunnink, oprichter en partner van Momkai, het eerste nummer van een rode draad voorzien.

Het Utrechtse bureau Dietwee heeft Dude ontworpen.
 
Dude is los verkrijgbaar voor €14,- plus verzendkosten. Een abonnement kost €49,- per jaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie