Bloemenbureau Holland is uitgever van het online inspiratie magazine The Green Gallery. In samenwerking met UM Studios en Influencer Marketing Agency (IMA) heeft het nu een eigen adblocker gemaakt, The Green Gallery Green Screen, die ongewenste banners kan tegenhouden. In plaats daarvan krijgen de gebruikers 'florale kunstwerken' te zien, oftewel kunstwerken met bloemen en planten.
Twaalf florale kunstwerken
Voor de adblocker vroeg het Bloemenbureau Holland vier internationale artiesten (designer/trendspotter Geraldine Wharry, tattoo artist Henk Schiffmacher, fashion en jewelry designer Pagalle en het dj/graffity-duo Loco Dice en Hoxxoh) om zich te laten inspireren door de schoonheid van bloemen en planten. Dit leverde twaalf 'florale kunstwerken' op die exclusief zijn te verkrijgen via de adblocker.
The Green Gallery Green Screen adblocker is ontwikkeld voor de Nederlandse, Duitse, Engelse en Franse markt en heeft als doel de awareness voor bloemen en planten bij de Europese consument te verhogen.
Alternatief voor adblockers
Het concept is bedacht door UM Studios. 'Een mediabureau dat een adblocker adviseert lijkt tegenstrijdig,' zegt Elias Reinheimer, strategy director van UM Studio: 'Het is onze ambitie om als creatief contentlabel onze klanten te blijven verrassen met vernieuwende concepten om doelgroepen te bereiken met relevante content. We bieden met dit concept een interessant alternatief voor mensen die al adblockers gebruiken.'
Voor de selectie van de internationale artiesten tekende het Influencer Marketing Agency (IMA). De adblocker (voor Chrome, Firefox, Safari en Edge) en de website werden beide ontwikkeld door Superhero Cheesecake.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!