De omzet over zes maanden kwam uit op 1,3 miljard euro. In het tweede kwartaal was de groei 4,7 procent naar 730,7 miljoen euro. Organisch was de groei bij de outdoorgigant 5,3 procent in vergelijking met Q2 2013. De bedrijfswinst daalde met 1,6% naar 263,5 miljoen euro.
De advertising inkomsten groeiden in het eerste halfjaar met 3,4 procent. Met name met straatmeubilair (street furniture, 3,3% groei naar 1,304.8 miljoen) en transport (+5,5% naar 597.6 miljoen) deed JCDecaux het goed. Billboard daalde met 3,5% naar 224.1 miljoen. In Europa blijft JCDecaux marktleider in billboards, maar er is wel sprake van een moeilijke markt. In Europa wordt sterk gepresteerd in straatmeubilair.
Topman Jean-Charles Decaux spreekt van goede cijfers, maar zegt ook dat het concern last heeft van een sterke teruggang in de Russische markt – waar illegale billboards moesten worden verwijderd - en toenemende rente en heffingen op nieuwe projecten.
Er worden geen aparte cijfers voor de Nederlandse markt gegeven.
In april meldde JCDecaux een sterke winstdaling over 2013, vooral door afwaarderingen.
Beter tweede kwartaal voor JCDecaux
JCDecaux heeft in het eerste halfjaar van 2014 de omzet met 4 procent zien groeien. Het tweede kwartaal verliep beter dan verwacht.
Word lid van Adformatie
Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement