Bannerwise is na een spannende race door het publiek gekozen als ING Starter van het Jaar 2015. De Amsterdamse ondernemers ondervonden vooral veel concurrentie van ShirtsofHolland en Tabster.
Ondernemers Miguel Zamora Lopez, Fabio Coduri en Joost Kortlever namen als winnaars een bos bloemen en een hippe fiets in ontvangst. Ook wint Bannerwise een sessie met Patrick van der Pijl van Business Models Inc. en kan het bureau het speciale logo ING Starter of the Year 2015 voeren op de site.
Zelf banners maken
Bannerwise biedt een online tool waarmee ondernemers en marketeers zelf banners kunnen maken. De software past de banners automatisch aan voor verschillende formaten, mobiele apparaten en advertentieplatformen, waardoor adverteerders met minder investering meer bereik en meer omzet kunnen halen.
Het idee voor Bannerwise komt van Zamora Lopes, die bij internetbureaus banners maakte voor klanten. Dit waren doorgaans vrij eenvoudige banners en voor elke minimale aanpassing werd relatief veel geld gevraagd. ‘Dat kan anders’ dacht hij en begon met ontwikkelen van de software die gebruiksvriendelijker is, en betere banners moet afleveren.
De Amsterdamse start-up heeft momenteel meer dan vijftienhonderd gebruikers en (inter)nationale samenwerkingsverbanden liggen in het verschiet, waaronder een samenwerking met het online mediaboekingsplatform Mediabookers. Daarnaast zijn de mannen van Bannerwise bezig met internationalisatie en uitbereiding naar het buitenland.
Vorige winnaars
ING organiseerde voor de derde keer deze verkiezing. De winnaars van de voorgaande edities zijn Huren.nl in 2013 en Athom in 2014.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!