Premium

Amsterdam komt met nieuwe business propositie

‘Open mind sharp business’. Onder dit motto wil Amsterdam Marketing de komende jaren het internationale bedrijfsleven aantrekken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De nieuwe business propositie van de Metropool Regio Amsterdam (MRA) werd vorige week gepresenteerd tijdens het ‘storytelling event’ ">Counter Campfire. Mariken van den Boogaard, senior business marketeer van Amsterdam Marketing, vertelde hoe Amsterdam Economic Board, Amsterdam Marketing en Amsterdam inbusiness de MRA de komende jaren internationaal gaan profileren als het gaat om het aantrekken van nieuwe bedrijven, start-ups en talent.

De organisaties willen Amsterdam op de kaart zetten als een aantrekkelijke regio voor internationale corporates, start-ups, investeerders en werknemers. Dit doen ze door één verhaal naar buiten te brengen, samen met bedrijven, kennisinstellingen en overheden uit de regio.

Hiervoor hebben ze een businesspropositie en een marketingstrategie ontwikkeld onder de noemer ‘open mind sharp business’. Open mind staat voor de mentaliteit van de Amsterdammers, de ‘diversiteit’, ‘inclusiviteit’ en ‘ontvankelijkheid voor nieuwe, creatieve ideeën.’ Sharp business staat voor het zakelijke klimaat en benadrukt innovatie, handelsgeest en scherp zaken doen dankzij snelle logistieke en digitale verbindingen.

De propositie is omgezet naar een campagne met veertig internationale professionals die in de metropoolregio Amsterdam werken en zo een gezicht geven aan de regio. Alles over deze campagne en de film die hiervoor is ontwikkeld, vind je via .

De ‘Open mind sharp business’- propositie staat net zoals de campagnes richting bezoekers en bewoners onder het I amsterdam motto, maar richt zich puur op een zakelijke doelgroep.



Boris Veldhuijzen van Zanten is één van de veertig mensen die in de campagne een gezicht geven aan de metropool regio.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie