Heineken zet vol in op Europees clubvoetbal. Na ‘hoofdmerk’ Heineken, dat tot en met 2017-2018 sponsor is van de Champions League, zal vanaf nu ook Amstel te zien zijn als sponsor van Europees topvoetbal. Het merk verbindt zijn naam als sponsor aan de Uefa Europa League.
Daarmee keert Amstel terug naar de Europese velden, want het merk was van 1994 tot en met 2005 sponsor van de Champions League. Heineken, dat in zijn berichtgeving over Amstel spreekt als ‘quality brand’, zegt dat het eerdere partnerschap met de Uefa een belangrijke rol heeft gespeeld in het doorgroeien van Amstel naar het niveau van een ‘echte wereldspeler in de internationale biermarkt’. Walter Drenth, senior global director international brands bij Heineken: ‘Amstel is trotse supporter van voetbal op verschillende niveaus en we zijn opgetogen over het feit dat het merk opnieuw betrokken is bij Europees clubvoetbal op hoog niveau.’
Amstel bezet de laatste sponsorplek die nog open was bij de Uefa voor de periode 2015-2018.
Over Amstel
Amstel ontstond in 1870 in Amsterdam. Heineken nam het merk over in 1968. Heineken zegt dat het merk op dit moment in 60 landen verkrijgbaar is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!