Met 112 is het aantal inzendingen lager dan de laatste jaren. Vorig jaar was er nog een recordaantal van 156 inzendingen.
Het lager aantal ingezonden cases is volgens de commissie een direct gevolg van de continue aanscherping van categorieën en beoordelingscriteria en het kwalitatief stijgende niveau van cases door de jaren heen. Er wordt steeds kritischer en selectiever gekeken naar de mogelijke ‘winkans’ van cases.
De AMMA kent prijzen toe in 10 categorieën, in 8 daarvan kon een case worden ingezonden. Voor het eerst in de AMMA historie heeft de categorie ‘Beste Mediastrategie’ niet meer de meeste inzendingen. Dat nu ‘Beste Creatieve gebruik van een Medium’.
Voor de genoemde categorieën bepalen 8 specialistenjury’s, in twee juryrondes, de nominaties en winnaars. De juryvoorzitters zijn:
- Beste Mediastrategie – Susanne Damen (Samsung)
- Beste Creatieve Gebruik van een Medium – Linda Boks (ZenithOptimedia)
- Beste Interactieve Mediastrategie - Jeroen de Bakker (Boodschapp)
- Beste Media-innovatie – Katrien Kleintjes (ABN AMRO)
- Mediabureau van het Jaar - Allard Ruyl (BrandDeli)
- Media-adverteerder van het Jaar – Peter Mulder (SBS)
- Media-exploitant van het Jaar – Frank Bitter (MediaCom)
- Hans du Chatinier-prijs – Joris Merks-Benjaminsen (Google)
- YIM Mediatalent van het Jaar – Johan Smit (PMA)
De overige juryleden zijn hier te vinden.
Een aparte jury kiest het YIM Mediatalent van het jaar met een workshop op donderdag 26 maart bij OMD. De inschrijving is geopend tot en met vrijdag 13 maart.
De winnaar en genomineerden voor de Carl Lipp-prijs worden bepaald door een online enquête uitgevoerd door GfK.
Medio april worden de nominaties bekendgemaakt en begint de kaartverkoop. Op donderdag 21 mei 2015 is de feestelijke uitreiking in Theater Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!