De online retailer opent vandaag een winkel in thuisstad Seattle.
Online data
Er zijn ruim 5.000 boektitels te koop, die zijn geselecteerd op basis van het vijfsterrenbeoordelingssysteem op de site (boeken met vier of vijf sterren zijn te koop), of het aantal pre-orders, verkoop en populariteit op de boekensite GoodReads (sinds 2013 eigendom van Amazon).
Wat nieuw is, is dat de boeken in tegenstelling tot andere boekwinkels, net als op de site, met de voorkant naar voren in de winkel staan. Er zit een kaartje bij met daarop de beoordeling van Amazon-klanten, en er staat een recensie bij.
Geen prijstickertjes
Een ander detail: de boeken hebben geen prijstickertjes, mensen kunnen de boeken tegen een scanner in de winkel houden, of op de app van Amazon kijken.
Op de boekenplanken zijn Kindles te vinden, zodat mensen kunnen ontdekken hoe het is om het boek op de e-reader te lezen. De Kindle bevat de boeken die in de boekenkast staan.
Consumenten kunnen in de winkel kunnen naast de Kindle ook Amazon-apparaten als Echo, Fire TV and Fire Tablet testen, en naar audioboeken luisteren.
De prijzen zijn in de winkel hetzelfde als op de site. Amazon wil met de stenen winkel de voordelen van offline en online shoppen met elkaar combineren.
Bij succes wellicht meer filialen
Amazon geeft aan dat er geen plannen zijn om op korte termijn andere filialen te openen, maar als de vestiging in Seattle een succes wordt zou het best eens kunnen dat er wel meer filialen zullen komen, zegt Amazons vice-president Jennifer Cast.
Amazon liet al eerder stenenwinkelproefballonnetjes op, met een experimentele pop-up store in New York en een afhaalfiliaal. De retailer was eerder geïnteresseerd in het kopen van de winkels van het failliete Radio Shack.
Foto's: Amazon
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!