Tijdens een proefperiode worden in deze vestigingen verschillende vormen van afdekken getest. Dat maakte moederconcern Ahold woensdag bekend.
In de betreffende winkels, waaronder twee Albert Heijn to go’s, worden verschillende vormen van afdekken getest zoals gesloten deuren, lamellen en automaten. Het doel is te ervaren wat voor klanten en medewerkers het beste werkt. Albert Heijn deelt de resultaten van de proef met het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL).
Ook steunt Albert Heijn dit jaar Stoptober, een campagne waarin rokers en niet-rokers elkaar helpen om 28 dagen te stoppen met roken. Met deze initiatieven wil de supermarktonderneming klanten die willen stoppen met roken een steuntje in de rug bieden.
Staatssecretaris Martin van Rijn (Volksgezondheid) waardeert het dat Albert Heijn de pakjes sigaretten uit het zicht zet. 'Ik ben erg benieuwd naar de effecten hiervan op de verkoop en met name aan jongeren. Mijn ambitie is dat jongeren helemaal niet beginnen met roken en kinderen rookvrij kunnen opgroeien. Deze stap helpt daarbij.'
Onderzoek uit 2013 onder Nederlandse kinderen tot 13 jaar laat zien dat meer dan de helft van hen sigarettenmerken kent uit de supermarkt. Kinderen die blootgesteld worden aan tabaksproducten in supermarkten hebben, zouden een verhoogde kans hebben om te beginnen met roken.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!