Adhese heeft de programmatic page takeover geïntroduceerd, waarbij je de garantie hebt dat je alle posities van een pagina programmatic in kunt kopen.
Tot voor kort kon een page takeover uitsluitend direct bij de uitgevers worden ingekocht en alle posities van een pagina inkopen is vrij complex in het huidige digitale ecosysteem met zoveel tussenliggende partijen.
Adhese heeft hier een oplossing voor gevonden. Dennis Reimers van Adhese Nederland: 'De programmatic page takeover kan op een eerlijke manier meebieden in de veiling. Wij houden een normale veiling binnen de Adhese Gateway en kijken naar alle biedingen op alle posities op de pagina. Deze tellen we bij elkaar op en we vergelijken de totale CPM met het bod van de programmatic page takeover. Hierbij geldt nog steeds dat de hoogste bieder wint.'
De eerste programmatic page takeover heeft vorige maand gelopen op verschillende automotive websites van [M]Media. Havas Nederland was de eerste met een test voor haar klant Michelin.
Sjoerd van der Meijden, director sales & business development [M]Media: “De programmatic page takeover maakt gebruik van een standaard header bidding setup en heeft wel enkele aanpassingen nodig in de ad server van de uitgever. [M]media heeft deze setup al ingericht en wij willen de aankomende weken andere uitgevers benaderen voor de technische implementatie.'
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!