De ADCN presenteert een nieuw, multidisciplinair bestuur dat een mix aan perspectieven en ervaringen vertegenwoordigt op het gebied van creativiteit in advertising en design. De vereniging verbreedt zichzelf inhoudelijk om succesvol en relevant blijven en zet de deur open naar onder andere (digitaal) design en marketing.
Voor het eerst bestaat het ADCN-bestuur niet uitsluitend uit creatieven, maar ook uit marketeers, te weten: Mark van Iterson, Global Head of Design en Concept van Heineken, Eva Zahrawi Ruiz, Head of Brand & Marcom van Vodafone Nederland en Marjolijn Meynen, Head of Communications and Marketing van het Rijksmuseum. In het bestuur zit ook Geertje Hoek, Managing Director van Talpa Content.
Zij maken, samen met elf anderen, deel uit van het algemeen bestuur dat het compacte dagelijks bestuur gaat adviseren over de inhoud van de vele activiteiten die de ADCN vanaf begin 2015 wil gaan organiseren naast de uitreiking van de Lampen en het Jaarboek.
Dit programma moet topcreativiteit verder gaan stimuleren, zowel voor wat betreft talent en cultuur, als voor wat betreft werk. Er komen kleine commissies voor verschillende thema's, bijvoorbeeld op het grensvlak van advertsing en design, rondom digitale inovatie en over creativiteit op de marketingagenda.
Het dagelijks bestuur draagt samen met directeur Dinesh Sonak de verantwoordelijkheid over het management van de vereniging en de realisatie van educatie, inpsiratie, co-creatie en promotie.
Voorzitter Lode Schaeffer licht toe: 'Met dit nieuwe dreamteam in een nieuwe organisatie kan de ADCN slagvaardig werken aan onze missie: Bureau Nederland het beste van de wereld maken. Ik verwelkom de nieuwe bestuursleden dan ook met open armen en bedank de vertrekkende bestuursleden voor de energie en het plezier waarmee we samen het fundament voor deze nieuwe ADCN hebben gelegd.'
Dinesh Sonak: 'Onze leden hebben gevraagd om een meer open cultuur en om inspiratie van buiten de ADCN en het vakgebied. We zijn er natuurlijk primair voor creatieven en blijven trouw aan het hart van de ADCN: creative excellence en creative craft. Maar op het grensvlak van verschillende disciplines ontstaan de beste nieuwe ideeen. We gaan creatie en andere disciplines samenbrengen om nieuwe toepassingen van creativiteit te ontdekken. Het nieuwe bestuur brengt een fantastisch netwerk, binnen en buiten de creatieve industrie van Nederland. Met deze stap investeren wij in creativiteit en vernieuwing van het vak. We verwachten de toegevoegde waarde van de ADCN voor onze leden en onze impact in de industrie snel te kunnen opschroeven.'
Het algemeen bestuur van de ADCN bestaat uit:
Lode Schaeffer (Chairman) - Founder, Indie
Maarten van Huijstee (Treasurer) - Creative Director Delight Agency
Joris van Elk (Secretary & Creative Director) - Sr. Creative FHV BBDO
Wesley ter Haar - Founder & COO MediaMonks
Geertje Hoek - Managing Director Talpa Content
Mark van Iterson - Global Head of Design and Concept Heineken
Richard van der Laken - Founder De Designpolitie & Creative Director What Design Can Do
Jochem Leegstra - Founder & Creative Director ...,staat
Marjolijn Meynen - Head of Communications and Marketing, Rijksmuseum
Robert Nakata - Founder & Design Director 72andSunny
Patrick Roubroeks - Founder & Creative Director Xsaga
David Snellenberg - Founder Dawn
Alvaro Sotomayor - Creative Director, Wieden + Kennedy Amsterdam
Reinier Steures - Strategy Director/Partner Natwerk & Founder RA*W
Eva Zahrawi Ruiz - Head of Brand & Marcom, Vodafone Netherlands
Dagelijks bestuur ADCN:
Lode Schaeffer (Chairman) - Founder Indie
Maarten van Huijstee (Treasurer) - Creative Director Delight Agency
Joris van Elk (Secretary & Creative Director) - Sr. Creative FHV BBDO
Fotografie: de portretten zijn bedacht en gemaakt door Bas de Graaf
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!