Van alle marketeers die online video inzetten, stelt minder dan de helft (46 procent) concrete doelen hiervoor op. Dat blijkt uit de Online Video Monitor van Quadia.
Het informeren van de doelgroep wordt het meest genoemd als doel (69 procent), maar het verhogen van de naamsbekendheid en merkbekendheid (allebei 52 procent) vinden de ondervraagden ook belangrijk.
Andere doelstellingen
Marketeers die al ervaring hebben met online video andere doelstellingen hanteren dan marketeers met beperkte video-ervaring.
Zij die al weleens online video hebben ingezet, vinden het aantal views (63 procent) en unieke kijkers (46 procent) vaker (heel) belangrijk dan marketeers die nog nooit online video hebben ingezet.
Marketingprofessionals met geen of weinig ervaring vinden het aantal volgers, likes en de shareability van de video juist belangrijker.
Marketeers die concrete doelstellingen opstellen bij de inzet van online video’s, vinden de conversieratio, start/impressieratio en het aantal volgers vaker (heel) belangrijk dan marketeers die geen concrete doelstellingen opstellen.
Ongeveer een op de drie organisaties heeft geen idee of de doelen wel behaald worden, omdat zij volgens Quadia de resultaten niet meten.
Maar het gaat wel wat beter wat dit betreft, twee jaar geleden hield meer dan de helft van de marketeers geen KPI's bij.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!