De Creative Press Challenge 2014 is een jaarlijks terugkerende wedstrijd voor de top van de Nederlandse reclamewereld. De opdracht is om de identiteit van een goed doel, dit jaar de Stichting voor Vluchtelingstudenten, te vangen in een single page.
Om de kwaliteit te waarborgen, is de Creative Press Challenge een ‘invitation only’ competitie. De deelnemers krijgen met een interactieve experience hun briefing met inzichten in het leven van een vluchteling.
Kick-off
Creative directors van de bureaus op de shortlist ontvangen morgen een uitnodiging met unieke deelnamecodes om hun meest veelbelovende talent te selecteren voor deelname. Tijdens de kick-off op 13 november bij de ADCN houdt De Persgroep een interactieve experience, een installatie die deelnemers de realiteit in Virtual Reality laat ervaren met Oculus Rift. Ook kunnen deelnemers tijdens de kick-off kennismaken met de klant, de Stichting voor Vluchtelingstudenten.
Wildcards
Er zijn ook tien wildcards beschikbaar voor creatieve teams die hun plaats in de Challenge weten te veroveren door een briljante mail te sturen naar info@creativepresschallenge.nl. Wildcard winnaars worden persoonlijk op de hoogte gesteld. De winnaars van vorig jaar, Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred International, en de top 5 beste teams krijgen een ‘free pass’ om weer mee te doen.
Mark Chalmers (Vice), Mark Woerde (LEMZ), Bas Engels (TBWA\Neboko), Mardjan Seighali (Stichting voor Vluchtelingstudenten) en Philippe Remarque (de Volkskrant) vormen samen de jury. Zij zullen de inzendingen, een schets met een zwarte marker op wit papier, beoordelen op de kracht van het idee. De winnende inzending wordt door de Persgroep geproduceerd, met interview geplaatst in de Volkskrant en ingezonden naar het Cannes Lions Festival 2015.
De winnaar wordt bekendgemaakt op dinsdag 9 december.
DE SHORTLIST:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!