25ste Mobiele FWA voor MediaMonks

Het Nederlandse digitale productiebureau heeft deze week met iPad-app Unlock History de FWA Mobile of the Day awards gewonnen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

MediaMonks staat daarmee bij FWA op de tweede plek van meest succesvolle digitale bureaus op gebied van mobiel.  

Head of Mobile Coen Doolaard geeft drie redenen voor MediaMonks’ mobiele succes: 
 
1) Concept eerst, daarna techniek 

Doolaard: "Het concept moet leidend zijn in de keuze voor techniek. Door technisch- en platform-onafhankelijk te werk te gaan kunnen we ons volledig toeleggen op de creatieve uitwerking van het  idee. Bij Nitrocharge Your Game (in opdracht van DDB & Tribal Amsterdam) hebben we pas later besloten welke techniek deze campagne het beste zou ondersteunen." 
 

2) Ontwerp altijd eerst voor mobiel 

Doolaard: "Door te ontwerpen voor het kleinste scherm wordt je gedwongen om keuzes te maken die uiteindelijk een betere 
mobiele ervaring voortbrengen. 7 Days of Rain (SMFB) is hier een goed voorbeeld van."  
 

3) Benut mediumspecifieke eigenschappen 

Dolaard: "Voor de Unox Schaatsapp (TBWA\NEBOKO) hebben we gebruik gemaakt van de functionaliteiten die mobiel onderscheidend maken, zoals locatiediensten en snelheidsmeters. Door creatief gebruik te maken van de nieuwe mogelijkheden kan je op mobiel een rijkere ervaring creëren."

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie