Hunkemöller heeft de afdelingen marketing (ongeveer dertig personen) en omnichannel (zeg maar, e-commerce, twintig man/vrouw) door elkaar gehusseld en bij elkaar aan blokken gezet. Dat zegt Alexandra Legro, global marketing & communications director én boardmember bij Hunkemöller International (foto), in een interview met Tijdschrift voor Marketing. Het doel was om de twee afdelingen nog doelgerichter met elkaar te laten samenwerken. Legro: ‘Die praatten eerst niet voldoende met elkaar. Doordat we alles door elkaar gehusseld hebben, gaat dat nu meer vanzelf.’
Enorme klus
De gedachte achter de meer doelgerichte samenwerking is consistente communicatie. Legro: ‘Er zijn veel meer touchpoints, dus we hebben een 360 graden-mix van een veelheid aan kanalen. Doordat we meer online erbij doen neemt het online en social aandeel in de mediamix toe. Vooral in het afstemmen van al die kanalen stoppen we veel tijd. De boodschap moet overal hetzelfde zijn. Dat is een enorme klus.’
Televisie niet dood
Het feit dat Hunkemöller bekend staat als voorloper, betekent overigens niet dat het ‘traditionele middelen’ helemaal heeft afgezworen. Televisie wordt door het retailmerk bijvoorbeeld nog regelmatig ingezet. ‘Ik geloof er niet in dat televisie dood is’, zegt Legro, ‘zeker bij grote campagnes die vragen om snelle awareness is tv cruciaal. En je kunt je verhaal mooi vertellen.’
Het gehele interview met Alexandra Legro is hier te lezen.
Fotocredit Alexandra Legro: Duco de Vries
Foto Doutzen Kroes courtesy of Hunkemöller
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!