X-factor en imago-flip

Ik kan niet anders concluderen dan dat mijn geliefde NS een negatieve X-factor heeft. Een paar keer eerder al blogde ik op deze site mijn verbazing uit over de progressie van NS op de reputation drivers in Van Riel's RepTrack (vervangt de vroegere RQ). Het kwam mij op een verwijt van een consultant te staan, alsof ik door een roze bril zou kijken. Zo kijk ik natuurlijk ook naar mijn geliefde, maar dat doet niet ter zake.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Halverwege het jaar zat het imago van NS op alle drivers tegelijk in de lift. Sterker nog, nu hebben we de jaarresultaten binnen en het is nog steeds zo. Er doet zich wel iets geks voor; de gemiddelde en/of gewogen stijging van de losse drivers is veel hoger dan de stijging van de 'overall pulse score', zeg maar de onafhankelijke 'onderbuik-meting'. Het Nederlandse volk vindt dus dat NS het op alle relevante onderdelen steeds beter doet, maar boert vervolgens uit: 'klote bedrijf'. Een soort negatieve X-factor dus, los van de feitelijke oordelen. Lastig! Collega's doe mij een tip: hoe wassen wij dit varkentje?

Overigens zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Onze President-Directeur stond in de metingen van Management Team jarenlang in het rijtje 'slechtste managers van Nederland', zonder persoonswissel floepte hij twee jaar terug ineens van de categorie slechtste, naar de categorie beste managers. Enfin, ik houd mijn roze bril in de buurt en wacht geduldig af of onze inspanningen op enig moment ook de X-factor van NS in haar geheel zullen doen flippen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie