Het gaat om bijna twintig artikelen waaronder fruitspreads, muesli, pindakaas, chocoladepasta's, koek en frisdranken. Wessanen noemt het organic producten, omdat dat volgens onderzoek onder de Nederlandse consument een beter imago heeft. ‘Biologisch wordt toch nog te veel geassocieerd met de natuurwinkel en heeft daardoor een negatief imago’, weet Lex de Rooij, directeur marketing bij Wessanen.
Het merk is op dit moment vooral bekend in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. In Groot-Brittannië is de consument veel verder dan in Nederland wat betreft bio-producten, zo blijkt uit cijfers van Wessanen. Daar koopt 90 procent van de bevolking wel eens organic producten, terwijl dat in Nederland maar 4 procent is. Met Whole Earth zegt Wessanen vooral smaakvollere producten op de Nederlandse markt te zetten, want dat is wat bij de Europese consument op de eerste plaats komt, wil men ernaar grijpen.
Bron: ANP via Distrifood
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!