Weblog over netvernieuwing

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Netcoördinator Ton F. van Dijk (ja, deze man heeft de taak op zich genomen om NL1, 2 en 3 om te vormen naar een nieuw en vooruitstrevend programmeringsmodel) schrijft zijn ervaringen van zich af op .

De weblog wordt gevuld met Ton's ervaringen en gesprekken met omroeppersoneel. Op dit moment kun je een interview met Joris Van Heukelom, oud-marketingmanager bij MTV/TMF en sinds september 2005 directeur televisie bij , lezen.

Net na Heukelom's aantreden besloot de Raad van Bestuur dat het 'thuisnetmodel' verlaten zou worden voor het 'programmeringsmodel'. Joris viel dus eigenlijk 'met zijn neus in de boter', en zo ziet hij het zelf ook: 'Ik hou van bedrijven die in beweging zijn en die zich afvragen waarom je doet wat je doet. De publieke omroep is op dit moment zo'n bedrijf en ik voel me daar heel prettig bij.'

Van Heukelom hoopt wel dat de netcoördinatoren niet op veel tegenstand stuiten: 'Ik hoop dat Ton F. van Dijk en zijn team er ver genoeg in doorgaan. Zover dat ze het niet alleen zelf geloven maar ook alle omroepen ? van directie tot maker ? meekrijgen in deze nieuwe denkwijze.'

En: 'Toen ik de stap naar de publieke omroep bekend maakte, zeiden mensen die het konden weten: "Jij gaat nog wat meemaken. Al die politieke spelletjes?". Ik ben misschien naïef maar ik zie het echt niet zo.'

Van Heukelom hekelt het pessimisme van veel omroepmedewerkers: 'Wat ik mis is enthousiasme. Soms krijg je de indruk dat er veel reden is voor pessimisme, maar er is veel meer reden voor optimisme. De intensieve manier waarop we ons nu in de kijker verdiepen, gaat heel veel opleveren.'

Want: 'Straks weten we op elk moment van de avond wie onze kijker is. Dat gaat niet over commercie maar gewoon over weten voor wie je het doet. Weten hoe die kijker jouw programma's beleeft. Dat kan ook enorm stimulerend werken op programmamakers.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie